București
joi, martie 28, 2024
AcasăStirea zileiUn parlamentar german critica autoritatile romane pentru interventia in Colectiv: Am trimis...

Un parlamentar german critica autoritatile romane pentru interventia in Colectiv: Am trimis deja o unitate de specialisti din Ludwigshafen!

in:

Stiri pe acelasi subiect

„Imediat după tragedie am oferit personal de specialitate. După deficiențe inițiale de coordonare dinspre partea română, am reușit deja de la mijlocul săptămânii trecute să trimitem la fața locului dintr-o unitate de profil din Ludwigshafen specialiști în tratarea răniților care au suferit arsuri grave”, a declarat într-un interviu pentru Deutsche Welle Bernd Fabritius, deputat CSU originar din România, președintele Federației Mondiale a Sașilor Transilvăneni.

Mai mult deputatul german spune că cererea de ajutor din partea României a venit foarte târziu şi nu din partea Ministerului Sănătăţii, iar intervenţia germană a avut loc în urma unor demersuri private.

Raed Arafat: Daca aveam un copil ranit in Colectiv il duceam la un spital in Bucuresti! Conditiile nu sunt cele mai bune!

FRAGMENT DIN INTERVIU:

A venit sprijinul din Germania ca urmare a unor inițiative personale sau a existat o cerere de ajutor din partea părții române?

Sprijinul este rezultatul inițiativelor din Germania și a unor demersuri private din România. O cerere oficială din partea Ministerului Sănătății din România nu am primit. Între timp, a venit din România o solicitare privind material medical. În Germania ne implicăm împreună cu președinta Parlamentului din Bavaria, doamna Barbara Stamm, și cu ministra în MAE german, doamna prof. Maria Böhmer, să coordonăm asistența necesară. Am mai discutat cu ONG-uri ca Interplast și societatea de medicină plastică, disponibilitatea de a ajuta este foarte mare. Vineri o să vizităm victimele tratate la Ludwigshafen pentru a evalua situația.

Ultimele stiri