facebook
Media PLAN

PRO TV, razvratire impotriva PSD: Mai bine plateste o amenda uriasa decat sa-i lase pe PSD-isti sa vorbeasca!

Televiziunea Pro TV a fost amendată cu 10.000 de lei de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), marţi, pentru nedifuzarea dreptului la replică al lui Sevil Shhaideh, în urma transmiterii unei ştiri despre dosarul „Belina”. Postul TV a fost sancţionat anterior cu o somaţie publică din acelaşi motiv.

Loading...

Amenda a fost dată de Consiliu în baza articolului 62 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit cărora „în cazul în care Consiliul dă câştig de cauză solicitantului, radiodifuzorul va duce la îndeplinire decizia Consiliului în termen de cel mult 3 zile de la data comunicării ei”, scrie news.ro.

Pe 27 martie, Pro TV a fost somată de CNA pentru neacordarea acestui drept la replică, după ce, anterior, în şedinţa din 6 martie, Consiliul a obligat televiziunea să îi ofere dreptul la replică lui Sevil Shhaideh. Televiziunea a difuzat, pe 18 ianuarie, ştirea „Experţi: Afacerea Belina, ilegală”.

În aceeaşi şedinţă, CNA a dat o somaţie publică postului B1 TV, pentru încălcarea dispoziţiilor articolului 40, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, la difuzarea emisiunii „Dosar de politician”, ediţia din data de 25 octombrie.

„În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt”, arată articolul.

De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate în lunile decembrie 2017, ianuarie şi februarie 2018, interval orar 18.00 – 23.00. Au fost monitorizate 10 posturi de televiziune: Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV şi TVR 1.

Constatând nerespectarea dispoziţiilor articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul a decis să aplice câte o somaţie publică posturilor Antena 3 şi Realitatea TV.

„Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”, arată articolul menţionat.

Televiziunea B1 TV a mai fost sancţionată cu somaţie publică pentru încălcarea prevederilor articolului 36, alineatul 1 din Legea audiovizualului, conform cărora „ferestrele dedicate transmisiei teleshoppingului de către un serviciu de programe care nu este dedicat exclusiv teleshoppingului trebuie să aibă o durată neîntreruptă de minimum 15 minute”.

Sursa: stiripesurse.ro

Share Page

Close