Propaganda lui Dragnea impotriva lui Soros a ajuns in Rusia! Ori propaganda ruseasca a ajuns la Dragnea?

Propaganda lui Dragnea impotriva lui Soros a ajuns in Rusia! Ori propaganda ruseasca a ajuns la Dragnea?

O imagine dezgustatoare umple tot ecranul. Este chipul unui batran de pe care carnea se descompune si cade pe partea staga, lasand loc unei gauri viermoase. In spatele lui stau aliniate lingouri de aur. In Romania sigur l-ati recunoscut in imagine pe George Soros, dusmanul public al ultimilor doi ani, insa decrierea nu este din tara noastra ci din Rusia, scrie site-ul bbc.co.uk.

In ultimele luni, exact ca in Romania, miliardarul George a devenit la televiziunile rusesti inamicul public numarul unu, un fel de sperietoare pentru populatie. Spre exemplu, imaginea descrisa mai sus este preluata de pe postul FIVE TV, cu sediul in Sankt Petersburg si sustinator al Kremlinului.

Revolutia colorata

Realitatea este ca incepand din anii 1980 Soros a platit miliarde de dolari, prin diferite fundatii, pentru a-si face publice viziunile sociale sau pentru a-si apara interesele financiare. Afirmatie este valabila pe plan international, deci si in Rusia. In tara lui Putin aceste fundatii au desfasurat diferite protecte sociale, educationale, coonferinte si evenimente care sustin drepturile omului.

Insa pentru o societate exact atat de libera pe cat permite Putin, drepturile omului si libertatea presei sunt problematice. Asa se face ca la televiziunile rusesti actiunile fundatiilor sorosiste sunt prezentate ca incercari de a spala creierele copiilor, de a distrage atentia de la morala crestina sau chiar de tradare de tara.

In plus, multe televiziuni vorbesc despre o serie de revolutii colorate care au avut loc in Europa de Est si fostul bloc sovietic, toate sustinute mascat de Soros prin fundatiile sale. Exmple clare sunt in Ukraina – Euromaidanul, sau in Georgia. Acum, visul lui Soros este sa inceapa o revolutie colorata in Rusia, adica sa-l schimbe pe Putin si sa aduca pe cineva mai deschis dialogului si realatiei cu Uniunea Europeana.

In cele din urma apare si numele Romaniei la televiziunile rusesti. Ori de cate ori este prezentata situatia intr-o tara din estul Europei este mentionat si numele lui Soros, iar Romania a trecut prin proteste masive organizate, manipulate si generate de Soros insusi, spun rusii. Ca si o parte din romani.

Canalul Rossiya 1, principalul canal oficial al Kremlinului, arata ca in Macedonia suporteri ai unei echipe de fotbal, platiti de o fundatie sorosista, au provocat ciocniri violente cu fortele de ordine. Iar in Armenia protestele antiguvernamentale au fost deturnate de oamenii lui Soros, arata BBC.

Au facut o fixatie

In presa occidentala, George Soros a fost si este unul dinre cei mai mari critici ai administratiei Putin. Intr-un articol aparut in 2014 in The New York Review of Books Soros spunea:

”Europa isi risca in fata lui Putin insasi existenta ei”.

Un an mai tarziu acelasi Soros spunea:

”Putin este o amenintare pentru Europa mai mare decat ISIS”.

In acest context fixatia mass-media controlata de Kremlin pentru Soros devine clara. Conform CNA-ului rusesc, in ultimul an calendaristic numele lui Soros a aparut de 74 de ori, numai la televiziunea Rossiya 1.

Recent, cam orice lucru negativ se intampla in lume este vina lui Soros. Va suna cunoscut cu ce se intampla in Romania? Credeti ca rusii au Antena 3 a lor sau Romania TV a lor? Uitati inca un exemplu. Anul trecut, cand a explodat scandalul Panama Papers, in care a aparut si numele lui Putin, televiziunile Rossiya 1, Channel One si celebra Russia Today au repetat obsesiv ca toate dezvaluirile Panama Papers sunt opera lui Soros si a guvernului american. Ei spun ca o fundatie finanatata de Soros ar fi acordat burse pentru jurnalistii care au descoperit si publicat documentele respective. Invitatii la televiziunile respective fac acuzatii fara nici urma de sustinere sau fara argumente. Oare la noi nu vedem acelasi lucru?

In ultima vreme acuzatiile la adresa lui Soros incep sa ia amploare. Televiziunea detinuta de Gazprom, NTN, a difuzat zilele trecute un film care arata ca:

”Departamentul de Stat american si miliardarul George Soros finanteaza pe ascuns mass-media din Rusia pentru a sustine opozitia si pentru a-l inlatura pe Putin”.

Filmul nu contine argumente solide si nici dovezi clare, ci se bazeaza doar pe acuzatii.

A devenit o obisnuinta in Rusia lui Putin ca oricine are curajul sa deschida gura impotriva puterii sa fie adus la tacere. Uneori pentru totdeauna.

Revenind la Romania este aproape incredibil sa vedem in Rusia aproape aceeasi campanie si aceleasi acuzatii la televizor. Singura diferenta este ca in Romania Dragnea si Romania TV vorbesc despre Soros, nu Putin si Russia Today.

Share this post