Nicolae Grigorescu, intr-o viziune moderna

27

Primul eveniment marcant pentru piata de arta din Romania, in 2013, aduce in atentia bucurestenilor o noua si controversata interpretare a lui Grigorescu: „Carul cu boi” in viziune contemporana.

In perioada 22 – 29 ianuarie, Expozitia Licitatiei de Arta Romaneasca Importanta, Postmodernism si Contemporana se deschide publicului din Bucuresti, la Palatul Cesianu-Racovita. Arta de patrimoniu se reinventeaza la Artmark. Artistul contemporan Adrian Preda, prezent in cadrul Expozitiei cu tabloul „Tir cu boi” (valoare estimativa: 1.200 – 2.200 euro), ilustreaza alegoria exportului patrimoniului in contextul actual al economiei nationale. Artistul noului val vede in Grigorescu, promotorul valorilor romanesti, un nou brand de tara, sortit instrainarii si multiplicarii in masa. In tot acest timp, de cealalta parte a expozitiei, Nicolae Grigorescu exploreaza in stilul sau inconfundabil lumea pastorala romaneasca, devotata traditiei (pictura „Mioare”, valoare estimativa: 25.000 – 40.000 euro).

 

Expozitia lunii ianuarie s-a intors din turneul organizat la Brasov si Sinaia pregatita sa intampine iubitorii de arta din Capitala. Evenimentele organizate de Artmark in cele doua orase montane, in perioada 18-21 ianuarie, s-au bucurat de un public numeros (peste 1.000 de persoane), format din personalitati publice locale, colectionari si iubitori de arta receptivi la piata de arta din Romania si la dinamica traditional-contemporan.

Provenienta operelor de arta romaneasca expuse la Palatul Cesianu-Racovita este una cu totul aparte. Tablourile semnate de maestrii desavarsiti ai picturii romanesti provin din reputate colectii private: colectia Principelui Constantin Basarab-Brancoveanu, Conte de Ungaria, colectia medicului si filosofului Nicolae Constantin Paulescu, colectia Dan Angelescu, colectia pictorului Ion Anestin, colectia Av. Aurel Vladimir Diaconu s.a. Mai mult, operele expuse au un palmares bogat in ceea ce priveste participarea la importante targuri si expozitii, fapt ce le confirma autenticitatea si valoarea.

In cadrul Expozitiei de la Palat, se disting opere rare pe piata de arta, semnate de Camil Ressu („Culegatorii de trufe”, valoare estimativa: 10.000 – 18.000 euro), Samuel Mutzner („Peisaj din Giverny”, valoare estimativa: 8.000 – 15.000 euro) sau Gheorghe Petrascu („Natura statica cu vase si carte”, valoare estimativa: 20.000 – 30.000 euro). Din sfera artei recente, Expozitia aduce o serie de nume noi pe piata de arta, dar in plina ascensiune pe plan international, ale caror opere pot fi inca adjudecate la preturi accesibile, de ordinul sutelor de euro: Dan Perjovschi, Dragos Burlacu, Roman Tolici sau Dan Voinea. Totodata, segmentul de arta postmoderna este acoperit de autori deja consacrati, cu cote in crestere pe piata de profil: Stefan Caltia („Calator in lumea sa”, valoare estimativa: 8.000 – 14.000 euro), Corneliu Baba („Anemone“, Valoare estimativa: 5.000 – 8.500 euro) sau Alexandru Ciucurencu („Pervaz cu hortensii“, valoare estimativa: 6.000 – 9.000 euro).

 

 

Transparenta face diferenta